Design som vill något

Att driva ett företag eller en organisation är att vilja något. Om du vill mer än att bara sälja prylar eller tjänster, då har vi något gemensamt. Vi tror på framtiden, men vi tror inte på business as usual. Sedan starten 2006 hjälper vi dig att få syn på, kommunicera och stärka de delar av din verksamhet som gör världen bättre. Som betyder något. Hållbar utveckling är vår kompass. Vi visualiserar och bygger tydliga budskap. Och vi gör det på papper, digitalt och tredimensionellt. Kom in, ring eller skriv så ser vi vad som händer. Välkommen!
studion2

DET HÄR HJÄLPER
VI TILL MED

Vi ger idéer, värderingar och budskap en form; språkligt och visuellt. Och genom starka kommunikationskoncept når vi målgruppen, vilken den än är. Kanalerna varierar. Det kan vara utställningsdesign, trycksaker, illustration, eller informationsdesign. Och på den digitala sidan; webbdesign, nyhetsbrev, sociala medier och presentationer. Vi hjälper gärna till hela vägen. Från analys av utgångsläge till strategier, koncept och produktion av material. Men vi kan såklart också göra en punktinsats där du behöver oss som mest.

HÅLLBARHETS-
REDOVISNINGAR

Fler och fler företag redovisar sitt hållbarhetsarbete i en årlig rapport. Det är en bra övning som ofta underutnyttjas. Ett GRI-index i sig är inte världens sexigaste kommunikation. Men drivkrafterna bakom, och inte minst resultaten, är något som marknaden efterfrågar. Det finns stora möjligheter för värdeskapande aktiviteter kring en hållbarhetsrapport. Vi har stor erfarenhet av att utforma och formge rapporter, och tittar alltid på hur de kan fortsätta att generera mervärde. Vissa delar kan säkert vidareutvecklas till engagerande kommunikation och corporate storytelling.

UTSTÄLLNINGAR
OCH INREDNING

Rummet kommunicerar. Att ge inredningen ett tydligt budskap kan därför vara mycket effektivt. Det vanligaste uppdraget vi får är att utforma och bygga montrar och utställningar. Men lika ofta kan det handla om en deli, en reception eller ett mötesrum. Oavsett rum ger vi varumärket och organisationens budskap liv. Det ökar trovärdigheten och tyngden i budskapet, både gentemot medarbetare och kunder, inte minst om det handlar om hållbar utveckling. Nyfikenhet och nytänkande är vår utgångspunkt. Hållbara materialval en självklarhet.

WORKSHOPS OCH FÖRELÄSNINGAR

Att kommunicera visioner om en bättre framtid är ett väldigt effektivt verktyg för förändring. Vi håller ofta kreativa workshops och föreläsningar inom hållbarhetskommunikation och grafisk design för företag, designskolor och universitet.